ساخت دستگاه بیور آکتور هوشمند از سوی محققان قزوینی خبرنگاران

به گزارش پیامک خنده، مدیرعامل شرکت دانش بنیان طب گستر تریریتا استان قزوین گفت: دستگاه بیورآکتور هوشمند برای بیمارانی که احتیاج به پیوند دارند و با محدودیت های کمبود دهنده ارگان و احتمال رد پیوند روبرو هستند، طراحی شده است.

ساخت دستگاه بیور آکتور هوشمند از سوی محققان قزوینی خبرنگاران

علی رضا عباس پور، مدیرعامل شرکت دانش بنیان طب گستر تریریتا استان قزوین در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: دستگاه بیورآکتو هوشمند که برای اولین بار در جهان ساخته شده است، برای بیمارانی که احتیاج به پیوند دارند و با محدودیت های کمبود دهنده ارگان و استفاده از دارو های ایمیونوساپرسیو در تمام دوران عمر و در نهایت، احتمال رد پیوند روبرو هستند، طراحی شده است.

عباس پور مطرح نمود: با استفاده از علم جدید مهندسی بافت و طب بازساختی برای تهیه بافت ها و ارگان های طبیعی کاشت سلول به منظور جایگزینی ارگان ها و بافت های آسیب دیده، برای اولین بار در جهان، طراحی و ساخته شده است.

گفتنی است، علیرضا عباسپور، عضو فعال واحد های فناور مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مدیرعامل شرکت طب گستر تریتا، گواهی دانش بنیان را از معاونت فناوری ریاست جمهوری برای دستگاه بیورآکتور هوشمند حاوی شیکر انکوباتور یخچال با کنترل از راه دور، اخذ کرد.

شرکت طب گستر تریتا از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین است که در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1501

به "ساخت دستگاه بیور آکتور هوشمند از سوی محققان قزوینی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه بیور آکتور هوشمند از سوی محققان قزوینی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید