درخواست مجلس اروپا برای تحریم المپیک زمستانی پکن

به گزارش پیامک خنده، نمایندگان مجلس اروپا در قطعنامه ای از مقامات بلند پایه اروپایی خواستند بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن را به علت نقض گسترده حقوق بشر در چین تحریم نمایند.

درخواست مجلس اروپا برای تحریم المپیک زمستانی پکن

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه مجلس اروپا در اعتراض به نقض حقوق بشر در کشور چین از کشورهای عضو این اتحادیه و نمایندگان دیپلماتیک خواست بازی های المپیک زمستانی سال 2022 پکن را تحریم نمایند.

نمایندگان مجلس اروپا روز پنج شنبه با رای اکثریت به قطعنامه ای در این زمینه رای دادند که بر اساس آن نمایندگان دولت و دیپلمات های اروپایی را ملزم به رد دعوت پکن برای مسابقات المپیک کردند تا زمانی که دولت چین بهبود قابل لمسی در شرایط حقوق بشری خود نشان ندهد.

در قطعنامه ای که نمایندگان مجلس اروپا در روز پنجشنبه با 578 رأی مثبت در برابر 29 رأی مخالف و 73 رأی ممتنع آن را تصویب کردند، از کمیسیون اروپا، شورای اروپا و کشورهای عضو خواسته اند تا دعوت نمایندگان دولت و دیپلمات های چینی برای حضور در بازی های زمستانی المپیک پکن 2022 را رد نمایند، مگر آن که دولت چین بهبود ملموسی در شرایط حقوق بشر در هنگ کنگ، منطقه سین کیانگ، تبت، مغولستان داخلی و سایر نقاط چین ایجاد کند.

دفتر عالی ترین نمایندگان چین در هنگ کنگ انتقاد شدیدی به این تصمیم مجلس اروپا وارد نموده و این رای گیری را نوعی عوام فریبی و مانعی برای همکاری های سودند بین طرفین اعلام کردند.

مجلس اروپا در قطعنامه خود بعلاوه بسته شدن اجباری اپل دیلی، روزنامه منتقد هنگ کنگی، آزاد نکردن دارایی های آن و بازداشت روزنامه نگارانش را شدیداً محکوم نموده و گفته است که چین تمام این اقدامات را با هدف برچیدن جامعه آزاد و انتها دادن قطعی به آزادی مطبوعات و آزادی بیان در هنگ کنگ انجام داده است.

روزنامه اپل دیلی پس از بازداشت بعضی گردانندگان و مسدود شدن دارایی هایش، به علت حمایت از جنبش دموکراسی خواهی هنگ کنگ و نقدها مکرر از رهبران چین، در نهایت زیر فشار دولت مرکزی پکن مجبور شد فعالیت خود را متوقف کند. این روزنامه پس از 26 سال فعالیت، آخرین شماره خود را در روز 24 ژوئن منتشر کرد.

اعضای مجلس اروپا در قطعنامه خود بعلاوه از کمیسیون اروپا و کشورهای عضو اتحادیه خواسته اند در تمام نشست های مشترک اتحادیه اروپا با چین و حتی در نشست های مربوط به مشاوره و هماهنگی های دیپلماتیک برای این جلسات، موضوع قانون امنیت ملی را به اسم اولویت اصلی در دستور کار قرار دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1696

به "درخواست مجلس اروپا برای تحریم المپیک زمستانی پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجلس اروپا برای تحریم المپیک زمستانی پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید