خبرنگاران پلوسی: ترامپ جان و معیشت مردم آمریکا و دنیا را به خطر انداخت

به گزارش پیامک خنده، تهران- خبرنگاران- نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم دونالد ترامپ برای تعلیق یاری های اقتصادی به سازمان دنیای بهداشت را خطرناک و غیرقانونی خواند و گفت: رییس جمهوری، جان و معیشت مردم ایالات متحده و سراسر دنیا را به خطر انداخته است.

خبرنگاران پلوسی: ترامپ جان و معیشت مردم آمریکا و دنیا را به خطر انداخت

به گزارش چهارشنبه شب رویترز، پلوسی در بیانیه ای اضافه کرد: در حالی که سازمان دنیای بهداشت در حال راهنمایی مبارزه دنیای با کروناست، تصمیم رییس جمهوری برای تعلیق یاری های اقتصادی به این نهاد، غیرمنطقی است. این یک تصمیم خطرناک و غیرقانونی است و فوراً به چالش کشیده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود اظهار داشت: ما فقط به وسیله یک پاسخ هماهنگ دنیای و به یاری علم و داده ها می توانیم در مبارزه با این همه گیر دنیای پیروز شویم.

پلوسی اضافه کرد: اما متأسفانه رییس جمهوری از همان روز اول به کارشناسان دنیای بهداشت بی اعتنایی نموده و علم را نادیده گرفته و قهرمانان خط مقدم این مبارزه را ناچیز شمرده است. این اقدامات، جان و معیشت آمریکایی ها و مردم سراسر دنیا را به خطر انداخته است.

ترامپ روز سه شنبه سازمان دنیای بهداشت را به عدم اتخاذ اقدامات کافی در مقابله با کرونا متهم کرد و گفت که یاری های سالیانه به این سازمان را تعلیق می نماید.

علاوه بر این، رییس جمهوری آمریکا این سازمان را به مخالفت با اعمال ممنوعیت سفر و فقدان شفافیت و همچنین اتکا به اطلاعات چین متهم کرد.

آمریکا سالانه 400 تا 500 میلیون دلار به سازمان دنیای بهداشت یاری می نماید که این مبلغ، بخش کوچکی از بودجه 6 میلیاردی این سازمان در سال محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 904

به "خبرنگاران پلوسی: ترامپ جان و معیشت مردم آمریکا و دنیا را به خطر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلوسی: ترامپ جان و معیشت مردم آمریکا و دنیا را به خطر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید