خبرنگاران نوسازی مدارس بافت فرسوده به اداره نوسازی مدارس قم واگذار شود

به گزارش پیامک خنده، قم-خبرنگاران-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: اگر در پروژه های بازآفرینی شهری، نوسازی مدارس از اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تفویض شود نتایج مثبت تری حاصل می شود.

خبرنگاران نوسازی مدارس بافت فرسوده به اداره نوسازی مدارس قم واگذار شود

محسن پورگلیان روز شنبه در جلسه شورای فنی قم در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری اضافه کرد: نوسازی مدارس بافت فرسوده باید با رعایت کامل اصول ایمنی و استانداردهای لازم صورت بگیرد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت دو پروژه آموزشی و فرهنگی شهید هندویان و مرکز آموزشی فرهنگیان گفت: این دو پروژه از بزرگ ترین مجتمع های آموزشی استان و کشور بوده که خدمات متنوعی را ارائه خواهند کرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم اضافه کرد: اعتبارات اصلی این دو پروژه توسط خیرین مدرسه ساز تأمین شده است.

وی اظهار کرد: در بخش کیفیت مشکل حادی در اجرای طرح های عمرانی مشاهده نمی شود اما در مبحث ایمنی نگرانی وجود دارد.

جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 255 هزار تن بود که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل بودند.

از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

کم توجهی به ایمنی از مسائل طرح های عمرانی قم

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه قم نیز دراین جلسه با اشاره به طرح مجتمع آموزشی شهید هندویان این استان گفت: این طرح دارای 4 مدرسه، 2 سالن ورزشی و یک نمازخانه است، مدارس 1 و 2 به اتمام رسیده است.

علی رضا جواهر بیان نمود: مدارس 3 و 4 نیز بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مدرسه 3 از منابع ملی تأمین اعتبارشده و 50 درصد اعتبارات آن نیز توسط خیرین مدرسه ساز تأمین می شود.

وی اضافه کرد: پروژه مرکز آموزشی فرهنگیان اربابی نیز با وضعیت مطلوبی در حال تکمیل و بهره برداری است، این طرح از محل خیرین مدرسه ساز تأمین اعتبارشده است، مجری آن اداره کل نوسازی مدارس استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کم توجهی به ایمنی مهم ترین مشکل و معضل طرح های عمرانی استان بوده که باید تدبیر درستی برای آن ها اندیشیده شود.

جواهریان اظهار کرد: در مدارسی که توسط اداره کل راه و شهرسازی در قالب بازآفرینی شهری نوسازی می شوند، کیفیت و ایمنی طرح نسبت به پروژه های خیرین پایین تر است.

وی گفت: در مبحث ایمنی و کارگاهی، تمام پروژه های استان با چالش جدی روبه رو بوده و قم در رابطه با تلفات کارگاهی از استان های مخاطره آمیز کشور محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه اتصال میدان شهدای فردو به بلوار مرجعیت گفت: در این طرح پیش بینی 8 آب رو دیده شده بود اما 3 آب رو در آن جانمایی و اجراشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در این جلسه با اشاره به مبحث استاندارسازی مصالح صنعت ساخت گفت: در برخی از استان های کشور استفاده از مصالح بی کیفیت ممنوع شده است.

امین مقومی گفت: مسائل اقتصادی از مهم ترین عوامل استفاده از مصالح ساختمانی صنعت ساخت و ساز ارزان قیمت و فاقد استاندارد است.

جلسه شورای فنی استان به ریاست محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم برگزار و مباحثی چون بررسی کیفیت مصالح صنعت ساخت، پروژه اتصال میدان شهدای فردو به بلوار مرجعیت و همچنین آخرین وضعیت پروژه های نوسازی مجتمع های فرهنگی موردبررسی قرار گرفت.

7403/ ‬ 6133/

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 230

به "خبرنگاران نوسازی مدارس بافت فرسوده به اداره نوسازی مدارس قم واگذار شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوسازی مدارس بافت فرسوده به اداره نوسازی مدارس قم واگذار شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید