خبرنگاران سازمان ملل متحد نسبت به تشدید درگیری ها در یمن هشدار داد

به گزارش پیامک خنده، تهران-خبرنگاران-مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل در یمن پنجشنبه شب گفت که درگیری های کنونی در منطقه الجوف (شمال شرق صنعا) ممکن است به خارج از این منطقه گسترش پیدا نموده و یمن را وارد درگیری های جدید کند.

خبرنگاران سازمان ملل متحد نسبت به تشدید درگیری ها در یمن هشدار داد

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، گریفیث هشدار داد که یمن در شرایط حساسی واقع شده است و مسؤولیت اصلی کاهش یا افزایش تنش ها برعهده طرف های درگیر در این کشور است.

فرستاده سازمان ملل همچنین بر ضرورت کنترل درگیری های کنونی در یمن تأکید کرد و از طرف های یمنی خواست تا همه آنها برای کاهش تنش همکاری نمایند.

وی همچنین با بیان این که هیأت سازمان ملل متحد برای اجرای توافقنامه الحدیده با محدودیت هایی روبروست، اضافه کرد که شنیده ها حکایت از آن دارد که توافق طرف های یمنی برای از سرگیری فرایند مسالمت آمیز دست یافتنی است.

گریفیث همچنین بر ضرورت بازگشایی ها راه های تعز، مأرب و الحدید و نیز بازگشایی فرودگاه صنعاء برای پروازهای تجاری تأکید کرد.

اندکی بعد از شروع جنگ یمن در فرودین ماه 94، ائتلاف سعودی یمن را محاصره کرد تا به ادعای خود مانع از ورود سلاح به دست جنبش انصارالله گردد.

این محاصره دریایی مانع ورود غذا؛ دارو و سوخت به یمن شده است، کشوری که بیش از 85 درصد از مایحتاج غذایی و دارویی اش را از راه دریا و از کشورهای دیگر تأمین می نماید.

از سوی دیگر ائتلاف سعودی از آگوست 2016 (مرداد 95) تمامی پروازهای مسافری را به استثنای پروازهای سازمان ملل متحد و آژانس های انسانی وابسته به این سازمان متوقف کرد و هریک از این پروازها نیز احتیاج به هماهنگی با ائتلاف دارند.

این ائتلاف همچنین از زمین نیز یمن را محاصره نموده، علاوه بر آن که در طول نزدیک به پنج سال تمام زیرساخت های این کشور را از میان برده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 815

به "خبرنگاران سازمان ملل متحد نسبت به تشدید درگیری ها در یمن هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل متحد نسبت به تشدید درگیری ها در یمن هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید