خبرنگاران رئیس خانه معدن: بهره گیری از فناوری روز در معادن یک ضرورت است

به گزارش پیامک خنده، تهران- خبرنگاران- رئیس خانه معدن ایران گفت: امروز بهره گیری از فناوری روز و ماشین آلات جدید به منظور ارتقای بهره وری در معادن به عنوان یک ضرورت مورد تاکید اهل حرفه است.

خبرنگاران رئیس خانه معدن: بهره گیری از فناوری روز در معادن یک ضرورت است

محمد رضا بهرامن روز سه شنبه پیش از امضای تفاهمنامه همکاری های دوجانبه با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در محل این مرکز گفت: اکنون کشورهای معدنی دنیا در اندیشه استفاده از مواد معدنی پایین دستی است و این موضوع مهم در ایران هیچگاه مورد توجه قرار نگرفته است.

جمهوری اسلامی ایران با شناسایی 68 نوع ماده معدنی و ذخیره ای بالغ بر 60 میلیارد تن از نظر تنوع مواد معدنی و ذخیره شناسایی شده به ترتیب در رده های دهم و پانزدهم دنیا واقع شده است.

همچنین شماری از معادن ایران از جمله مس سرچشمه (کرمان)، سنگ آهن گل گهر (کرمان)، سرب و روی مهدی آباد (یزد)، سنگ اهن چادر ملو (یزد) در اندازه های دنیای واقع شده است.

رئیس خانه معدن ایران از مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی به عنوان یک سرمایه ملی یاد کرد که احتیاج است تا خیلی از فعالیت های بخش معدن را در راستا اهداف پیش بینی شده، راهنمایی کند.

سازمان ایمیدرو سال جاری توسعه فعالیت های اکتشافی در گستره 300 هزار کیلومتر مربع را شروع نموده که همکاری مرکز یاد شده به عنوان نقش پشتیبان می تواند بسیار مؤثر باشد.

پارسال 27 هزار نمونه در مرکز مزبور مورد بررسی قرار گرفته تا نوع مواد معدنی شناسایی و زمینه استخراج را فراهم سازد.

بهرامن خاطرنشان ساخت: امروز دیگر به بخش معدن نگاه سنتی وجود ندارد، بنابراین با رویکرد آموزشی راستا و روند فعالیت ها باید نسبت به گذشته متحول گردد.

سال گذشته براساس آمارهای وزارت صنعت، بالغ بر 460 میلیون تن مواد معدنی از پنج هزار و 500 معدن فعال استخراج شد.

رئیس خانه معدن ایران ابراز امیدواری کرد: تفاهمنامه با مرکز تحقیقات تولید مواد معدنی ایران زمینه بهبود استخراج و رونق بهره برداری از معادن را فراهم سازد.

وزارت صنعت برنامه احیای 500 معدن کوچک را در یک دوره پنج ساله برنامه ریزی نموده که موجب اشتغال 25 هزار نفر را فراهم سازد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 233

به "خبرنگاران رئیس خانه معدن: بهره گیری از فناوری روز در معادن یک ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس خانه معدن: بهره گیری از فناوری روز در معادن یک ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید