خبرنگاران تحقق توسعه در گرو ارتباط دوسویه مسئولان و اصحاب رسانه است

به گزارش پیامک خنده، کاشان- خبرنگاران- فرماندار ویژه کاشان گفت: رابطه بین مسئولان دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه باید دوسویه باشد، چرا که در شرایط کنونی با رابطه یک طرفه نمی توان پیشرفت داشت.

خبرنگاران تحقق توسعه در گرو ارتباط دوسویه مسئولان و اصحاب رسانه است

به گزارش خبرنگاران، علی اکبر مرتضایی شامگاه پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی کنندگی کاشان اظهارداشت: باید به رسانه خوراک داد، اگر مدیری از سواد رسانه ای برخوردار باشد و بتواند از این ابزار استفاده کند، در مرحله اول راه پیشرفت خودش را هموار می کند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر خبر سرنوشت ساز است و می تواند بنیان یک دولت را تحت تاثیر قرار دهد، البته اگر افرادی که این هنر و عرق را داشته باشند تا بتوانند از ابزار رسانه به خوبی استفاده کنند.

فرماندار ویژه کاشان، صداقت و سرعت در ارسال خبر را از ویژگی های یک خبرنگار حرفه ای برشمرد و بیان نمود: خبرنگار نقش خیلی مهمی در دنیای امروز دارد و باید بدون کم و زیاد خبرها را ارسال کند.

وی اضافه کرد: رسانه می تواند ابزار قدرتمندی در دست مدیر باشد تا بتواند واقعیت ها را بازتاب دهد، در حالی که گاه برخی رسانه ها به معضلی تبدیل می شوند و افراد مجبور هستند وقت خود را برای تبیین یک موضوعی که نادرست بازتاب داده شده است، صرف کنند.

مرتضایی یادآور شد: خبر مانند تیری است که از کمان رها می شود و ترمیم تخریبی که ممکن است صورت دهد، شاید حتی ممکن نباشد.

وی با اشاره به لزوم تبیین بیشتر و بهتر اقدام ها و دستاوردهای دولت، گفت: این خطه همیشه خبرساز بوده است و از زمان حضور اینجانب در شهرستان هم تلاش شد تا اقدام هایی صورت گیرد که باید دید چه میزان این اخبار، اقدام ها و تحلیل ها به صورتی مناسب بازتاب داده می شود.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد که جهت روشنی برای فعالان رسانه ای معین شود، اگرچه همه جزیی از بدنه دولت هستیم، در یک کشتی نشستیم، با هم حرکت می کنیم و چه بهتر که خبرها از تریبون رسمی مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی انتشار یابد.

وی یادآور شد: طرح زیرگذر آرزوی 13 ساله مردم کاشان بود که در گذشته اجازه انجام آن داده نشده بود که در این دوره چنین طرحی آغاز شده است.

مرتضایی با اشاره به تعطیلی فرودگاه کاشان ادامه داد: راه اندازی فرودگاه به طور معمول مشکلاتی دارد که البته در کاشان این مهم صورت گرفت و فرودگاه پس از یک دوره تعطیلی احیا شد.

وی بیان نمود: مردم منطقه دوست داشتند که صدای شان شنیده شود و در این دوره با پیگیری های اجرا شده می توان رادیو کاشان را از نقاط مختلف کشور گوش کرد.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به آغاز دوباره طرح راکد منطقه ویژه اقتصادی، اضافه کرد: ظرفیت تولید ماهی و پرندگان زینتی در کاشان وجود داشت اما در حال از دست دادن آن و انتقال به استان همجوار بودیم که تلاش شد با ایجاد منطقه صنعتی شماره 3 تجمیعی از آنها را داشته باشیم تا برند کاشان از بین نرود.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان های آران و بیدگل، نطنز و اردستان اظهارداشت: بحث مثلث توریستی تاریخی مذهبی که چندی است مطرح شده، بر اساس تجربه های پیشین و ظرفیت های منطقه بود که در نهایت به این جمع بندی رسیدیم و تقویم توریستی تهیه کردیم که قرار شد در رایزنی های فرهنگی مد نظر قرار گیرد.

مرتضایی با اشاره به دیدار اخیر با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و درخواست تشکل یا مجمعی از رسانه ها در منطقه تاکید کرد: خبرنگاران می تواند خط شکن باشد و این باب را باز کند که بتوانیم حق مطلب را در مورد کاشان ادا کنیم.

خبرنگاران به تبیین دستاوردهای دولت در شهرستان ها اهتمام ویژه دارد

مدیرکل اخبار استان های سازمان خبرگزاری اسلامی (خبرنگاران) نیز گفت: این رسانه به تبیین دستاوردهای دولت در شهرستان ها اهتمام ویژه دارد و در این راستا گام برمی دارد.

فاطمه نوری توریست اظهارداشت: تبیین دستاوردهای دولت در بخش های گوناگون به ویژه در شهرستان ها از جمله توسعه روستایی، آب رسانی، گازرسانی و توریستی جزو اهداف اصلی خبرنگاران محسوب می شود.

وی اضافه کرد: کنندگی خبرنگاران در کاشان جزو دفاتر درجه یک خبرگزاری جمهوری اسلامی به شمار می آید و به دلیل شرایط خاصی از جمله جایگاه فرهنگی، مذهبی و سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل اخبار استان های سازمان خبرگزاری اسلامی فعالیت برنامه محور، خارج شدن از متن و توجه به بخش چند رسانه ای را مهمترین انتظارها از مسئول جدید کنندگی خبرنگاران در کاشان برشمرد و ابراز امیدواری کرد، خروجی محتوای این کنندگی در چند ماه آینده جهش قابل توجهی داشته باشد.

وی که پیشینه فعالیت در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان اصفهان را دارد، با تبیین شرایط ویژه و قابل توجه کاشان تاکید کرد که تولید محتوای خبرنگاران در این شهرستان باید در سطح و جایگاه کاشان باشد.

نوری اضافه کرد: مسئول سابق کنندگی خبرنگاران در کاشان گزارش های مطلوبی در بخش فرهنگی تولید می کرد که امید می رود این فرایند در دوره مسئول جدید نیز تقویت و مطلوب تر شود.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان نیز در این آیین اظهارداشت: شهرستان های شمال این استان در حوزه های توریستی، میراث فرهنگی، محیط زیست، آب و صنعت حساسیت و ظرفیت های ویژه ای دارند که شکوفا شدن آنها در گرو همکاری و تعامل مسئولان با خبرنگاران است.

جانعلی فتحی تاکید کرد: باید رویکرد برخی مسئولان به مقوله خبر و بحث اطلاع رسانی تغییر کند، به طوری که خبرنگاران را در کنار خود ببینند و جوابگوی پرسش های مطرح شده باشند.

سعید صادقی مقدم، مسئول جدید کنندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در منطقه کاشان نیز با قدردانی از تلاش های مسئول پیشین این کنندگی، ابراز امیدواری کرد که خبرنگاران در شهرستان های شاقتصادی استان اصفهان با همکاری مسئولان و هماهنگی اداره کل اخبار استان های این سازمان و مرکز اصفهان بتواند ظرفیت ها و توانمندی های منطقه را به نحو مطلوبی بازتاب دهد.

همچنین محمد ملا حمزه زاده، مسئول پیشین کنندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان کاشان گفت: تلاش شد در سه سال گذشته با بضاعت موجود در کنار پوشش خبری برنامه های روزانه شهرستان های شاقتصادی استان اصفهان به معرفی توانمندی های این نقاط بپردازند و در راستای تبیین دستاوردهای دولت و رضایت مردم گام برداریم.

سعید صادقی مقدم در ادامه این آیین به عنوان مسئول جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان معارفه و با اهدای لوح تقدیر و هدیه فرهنگی از تلاش های 36 ماهه مسئول پیشین این کنندگی قدردانی شد.

صادقی مقدم کارشناس ارشد روزنامه نگاری با 20 سال پیشینه رسانه ای، از جمله 16 سال همکاری مستمر به عنوان رابط خبر و خبرنگار در مراکز استانی یزد، البرز، تهران و گروه های ورزشی و فرهنگی در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی فعالیت کرده است.

تدریس در دانشگاه، کارشناس روابط عمومی و خبر استانداری یزد، مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره خانه مطبوعات این استان و فعالیت به عنوان مدیرمسئول و سردبیر در چند نشریه محلی و سراسری از دیگر سوابق کاری مسئول جدید خبرنگاران در کاشان است.

خبرنگاران که به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال 1313 در زمینه اطلاع رسانی فعالیت می کند، تا سال 1360 خبرگزاری پارس نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد.

این خبرگزاری که بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی (Islamic Republic News Agency)، با عنوان خبرنگاران (IRNA) نیز شهرت دارد، اکنون در 31 مرکز استان و 24 شهرستان کشور دارای کنندگی مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور است و در 428 شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگاران آزاد، نسبت به پوشش رویدادهای خبری اقدام می کند.

کنندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از حدود سال 69 مسئولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1292

به "خبرنگاران تحقق توسعه در گرو ارتباط دوسویه مسئولان و اصحاب رسانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحقق توسعه در گرو ارتباط دوسویه مسئولان و اصحاب رسانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید