خبرنگاران ایجاد رشته مهارتی کاردانش دیپلم تاکسیرانی

به گزارش پیامک خنده، تهران - خبرنگاران - رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در راستای توسعه آموزش های مهارتی کاردانش مرتبط با فعالیت ها و وظایف شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه ریزی های لازم برای تهیه و تدوین رشته مهارتی دیپلم تاکسیرانی اجرا شده است.

خبرنگاران ایجاد رشته مهارتی کاردانش دیپلم تاکسیرانی

اسمعیل زیارتی نصرآبادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: اهداف اصلی رویکرد تهیه و تدوین رشته مهارتی دیپلم تاکسیرانی، استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات جامعه به منظور ساماندهی گزینش آموزشی رانندگان تاکسی و توسعه فرهنگ تاکسیرانی در کشور است.

وی ادامه داد: به فراگیران و رانندگان گواهینامه مهارت شاخه کاردانش تاکسیرانی پس از موفقیت در آزمون استانداردهای مهارت آموزی و همچنین دیپلم کاردانش تاکسیرانی اعطا خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهکمک ها اضافه نمود: همچنین در تدوین این رشته، سرفصل های روابط بین راننده و مسافر، قوانین و آیین نامه های تاکسیرانی، فرهنگ رضایت مشتری، آموزش زبان انگلیسی، آموزش تعمیر خودرو و کمک های اولیه در قالب سه مهارت در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه تهیه و تدوین خواهد شد.

وی گفت: تهیه و تدوین این رشته با همکاری اتحادیه سازمان های تاکسیرانی های شهری کشور و معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش انجام می پذیرد که پس از تصویب این رشته در شورای عالی آموزش و پرورش در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

زیارتی نصرآبادی خاطر نشان کرد: این مرکز تا به امروز رشته های مهارتی کاردانش آتش نشانی و کاربر پسماند را تهیه کرده که در حال حاضر در رشته آتش نشانی 1088 نفر در 11 استان کشور مشغول به تحصیل هستند که تا پایان سال تحصیلی جاری 298 نفر از فراگیران دیپلم کاردانش آتش نشانی کسب خواهندکرد.

وی گفت: با توجه به پیگیری صورت گرفته از معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مهر سال جاری در رشته مهارتی کاربر پسماند از دانش آموزان جدید ثبت نام به عمل خواهد آمد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1038

به "خبرنگاران ایجاد رشته مهارتی کاردانش دیپلم تاکسیرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد رشته مهارتی کاردانش دیپلم تاکسیرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید