کوشش فدراسیون گلف برای در اختیار دریافت و به کارگیری زمین انقلاب

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران، اگرچه گلف یک رشته المپیکی است اما فدراسیون متولی آن در ایران فاقد زمین استاندارد برای تمرین و رقابت است. همین مسئله انتقاد همیشگی حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف را موجب شده چراکه وی تاکید دارد گلف تنها فدراسیون المپیکی ایران است که با چنین معضلی روبرو است.

کوشش فدراسیون گلف برای در اختیار دریافت و به کارگیری زمین انقلاب

در واقع گلف نه تنها محروم از داشتن زمینی با کیفیت و استاندارد است بلکه از حیث زمین چمن هم دچار کمبود است به این دلیل که زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب تنها زمین چمن گلف کشور محسوب می شود که آنهم فاقد استانداردهای ضروری است.

قدمت زمین چمن گلف مجموعه ورزشی انقلاب به بیش از نیم قرن پیش باز می شود. این زمین سال 1341 در مساحت قانونی و با ویژگی های بین المللی لازم - از حیث تعداد میدان- در ضلع غربی مجموعه ورزشی انقلاب احداث شد اما به مرور زمان فاکتورهای لازم برای استاندارد بودن را از دست داد به طوری که مساحت آن از 62 هکتار به 44 هکتار کاهش یافت و تعداد میدان ها هم از 18 به 13 تغییر پیدا کرد.

زمین چمن گلف انقلاب در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است و همین مسئله هم دست مدیران این رشته را برای استفاده و به کارگیری آن کوتاه تر نموده است.

البته حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف در کوشش است تا شرایط به کارگیری تنها زمین چمن گلف مجموعه انقلاب را ایجاد کند. وی در این زمینه مکاتباتی با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی داشته است. ضمن اینکه برای حلِ مشکل استاندارد نبودن این زمین هم با فدراسیون جهانی وارد رایزنی شده و پیشنهادی را مطرح نموده است.

عزیزی در تبادل نظر با خبرنگاران در این زمینه گفت: مشکل اصلی در رابطه با زمین چمن گلف مجموعه انقلاب استاندارد نبودن آن است. یک زمین گلف استاندارد باید 18 میدان داشته باشد. زمین چمن گلف انقلاب هم با همین ویژگی احداث شد اما به مرور زمان و به دلیل ساخت و سازهای اجرا شده در آن، تعداد میدان ها به 13 میدان کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه زمین چمن گلف انقلاب در شرایط فعلی قابلیت 18 میدانه شدن مجدد را ندارد، اظهار داشت: نمی توان تعداد میدان ها را افزایش داد چراکه فضای لازم در اختیار نیست. زمین استاندارد گلف حداقل باید 50 هکتار باشد اگرچه در بعضی موارد اندازه آن به 60 هکتار هم می رسد. درحالی که به خاطر از دست دادن فضا در طول زمان، امروز ما در زمین چمن گلف انقلاب چند هکتار کم داریم.

رئیس فدراسیون گلف ادامه داد: از طرفی اضافه کردن میدان های جدید ده ها میلیارد تومان هزینه دارد. با این اوصاف و به خاطر کمبود فضا و بالا بودن هزینه، در عمل افزایش تعداد میدان های زمین چمن گلف انقلاب و استاندارد کردن آن از این حیث، یک کار نشدنی است. به همین دلیل به دنبال این هستیم تا از راهی دیگر قابلیت های لازم برای برگزاری مسابقات را در این زمین ایجاد کنیم.

به گفته عزیزی، در این زمینه مکاتباتی با فدراسیون جهانی گلف انجام و پیشنهادی هم مطرح شده که البته هنوز پاسخ آن دریافت نشده است.

وی در این زمینه اینگونه شرح داد: مُدل پیشنهادی به فدراسیون جهانی گلف این است که تعدادی از 13 میدان فعلی را با یکدیگر تلفیق نموده و در کل 9 میدان در این زمین طراحی کنیم. با این شرح که برای برگزاری مسابقات، نقاط آغاز و سرانجام هر میدان در دور اول بازی با دور دوم متفاوت باشد. این پیشنهاد ما است که در صورت تایید فدراسیون جهانی می توان آن را اجرایی کرد. منتظر هستیم تا پاسخ خود را دریافت کنیم.

رئیس فدراسیون گلف همچنین از مکاتبات اجرا شده برای در اختیار دریافت زمین چمن انقلاب اطلاع داد و گفت: این زمین در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است. از زمان ورود به فدراسیون اما کوشش داشته ام تا این زمین به فدراسیون گلف واگذار شود. صحبت های حضوری و شفاهی اجرا شده است. اخیرا هم مکاتبه لازم اجرا شده است. به دنبال این هستیم تا ساز و کاری تعریف شود تا به واسطه آن از راستا درست و قانونی زمین چمن انقلاب را در اختیار بگیریم.

حمید عزیزی ابراز امیدواری کرد که با موافقت قطعی شرکت توسعه و فدراسیون جهانی گلف برای در اختیار دریافت و به کارگیری زمین چمن گلف مجموعه ورزشی انقلاب، شرایط بهتری برای این رشته، اهالی آن و علاقمندانش ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 422

به "کوشش فدراسیون گلف برای در اختیار دریافت و به کارگیری زمین انقلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش فدراسیون گلف برای در اختیار دریافت و به کارگیری زمین انقلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید