ترامپ: اردوغان، احمق نباش!

به گزارش پیامک خنده، رئیس جمهور آمریکا در نامه ای که ادبیاتی به شدت خلاف عرف دیپلماتیک دارد، به اردوغان نوشته است که نباید احمق باشد.

ترامپ: اردوغان، احمق نباش!

به گزارش به نقل از پایگاه خبری کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نامه ای در 17 مهرماه، از رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود خواسته بود احمق نباشد!

بر این اساس، این نامه که همزمان با تهاجم ترکیه به شمال سوریه به اردوغان نوشته شده است، کاملاً خارج از عرف دیپلماتیک است. ترامپ در این نامه از اردوغان می خواهد عامل قتل عام هزاران نفر نباشد و در ادامه او را تهدید می نماید که آمریکا می تواند اقتصاد ترکیه را نابود کند.

وی در ادامه از ترکیه می خواهد با کُردهای سوریه به توافق سیاسی دست یابد و با آنها مذاکره کند.

در خاتمه این نامه، ترامپ خطاب به اردوغان می گوید: در صورت انجام کار درست، تاریخ به تو نگاه خوبی خواهد داشت. سرسختی نکن، احمق نباش!

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه با هدف آنچه ایمن کردن مرز های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه می خواند، شروع کرد.

این عملیات یک روز پس از آن شروع شد که رئیس جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه اطلاع داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای شروع این عملیات بود. شبه نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را خنجر از پشت توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 479

به "ترامپ: اردوغان، احمق نباش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: اردوغان، احمق نباش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید