انتقاد تند اردوغان از تحریم های آمریکا علیه ترکیه

به گزارش پیامک خنده، رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه به دلیل اقدام آمریکا در تحریم آنکارا، نقدها تندی را علیه واشنگتن مطرح نمود.

انتقاد تند اردوغان از تحریم های آمریکا علیه ترکیه

به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در انتقاد از تحریم های آمریکا علیه آنکارا گفت: تحریم های کاتسا از زمانی که تصویب شده یعنی سال 2017 تا کنون علیه هیچ کشوری اعمال نشده بود و ترکیه اولین کشور است که با این تحریم ها روبرو می شود.

اردوغان در ادامه با اشاره به موضع ناتو در این رابطه گفت: این تحریم ها علیه یکی از اعضای ناتو اعمال شده این چه نوع اتحادی است که وجود دارد؟

وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه 24 آذرماه از تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه اس 400 از روسیه خبر داده بود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که خرید سیستم دفاع موشکی اس -400 روسیه توسط ترکیه، با موازین ناتو که هم واشنگتن و هم آنکارا عضو آنند منافات دارد و تهدید امنیتی برای اعضای این پیمان محسوب می شود.

اردوغان در انتقاد از این اقدام، تحریم های آمریکا را حمله به حقوق حاکمیتی ترکیه دانسته و گفت: هدف تحریم های آمریکا، ممانعت از پیشرفت بخش دفاعی ترکیه و وابسته کردن مجدد آن به خارج است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دو برابر گذشته تلاش می کنیم تا صنعت دفاعی خود را مستقل کنیم. ترکیه به نقطه ای رسیده که دیگر هیچ تحریمی، اثر چندانی بر آن نمی گذارد. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1342

به "انتقاد تند اردوغان از تحریم های آمریکا علیه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند اردوغان از تحریم های آمریکا علیه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید