المیادین: ترکیه 200 نیروی خود را برای انتقال به لیبی از سوریه خارج کرد

به گزارش پیامک خنده، شبکه المیادین گزارش داد که ترکیه 200 نفر از نیروهای مسلح وابسته به خود را برای انتقال به لیبی از شرق فرات در سوریه خارج نموده است.

المیادین: ترکیه 200 نیروی خود را برای انتقال به لیبی از سوریه خارج کرد

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تور عید آنتالیا همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه المیادین روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که ترکیه 200 نیروی مسلح از گروه های وابسته به خود را از شرق فرات در سوریه خارج نموده تا آنها را به لیبی منتقل کند.

بر اساس این گزارش، این نیروها بامداد فردا از فرودگاه استانبول به سوی لیبی اعزام خواهند شد.

صبح امروز المیادین در گزارش دیگری خبر داده بود که ترکیه از گروه های هوادار خود که در سوریه می جنگند، خواسته است تا فهرست اسامی افراد مسلحی که قرار است به لیبی منتقل شوند، ارائه گردد.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی رهبر سابق این کشور در سال 2011، شاهد دودستگی و به وجود آمدن دو دولت در این کشور است؛ یکی دولت شرق لیبی در طُبرق که خلیفه حفتر نیز وابسته به آن است و دیگر دولت وفاق ملی در غرب (طرابلس) که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

حفتر از 15 فروردین ماه که دستور حمله به شهر طرابلس، پایتخت لیبی و محل استقرار دولت وفاق این کشور را صادر نموده است، کوشش می نماید با حمایت های منطقه و بین المللی به عمر این دولت خاتمه دهد. او طی این مدت بارها دستورهای مشابهی برای نیروهای خود صادر نموده است که آخرین آن، پنجشنبه هفته گذشته بود.

درگیری های نظامی بین دولت فایز سراج و نیروهای حفتر، پای قدرت های منطقه ای و بازیگران فرامنطقه ای را به لیبی باز نموده و منجر به صف کشی در درگیری های داخلی این کشور شده است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر از اقدامات ژنرال خلیفه حفتر حمایت سیاسی و تسلیحاتی نموده اند. در مقابل نیز ترکیه و قطر نیز از دولت وفاق ملی حمایت تسلیحاتی، سیاسی و رسانه ای نموده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 648

به "المیادین: ترکیه 200 نیروی خود را برای انتقال به لیبی از سوریه خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المیادین: ترکیه 200 نیروی خود را برای انتقال به لیبی از سوریه خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید