افزوده شدن 8100 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور تا انتها سال جاری

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا خاتمه سال جاری هشت هزار و 100 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور افزوده می شود.

افزوده شدن 8100 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور تا انتها سال جاری

سعید نمکی شامگاه دوشنبه 18 آذرماه در حاشیه بهره برداری از هفت طرح بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با وجود کمبود منابع اقتصادی با کمک های خیران سلامت افزایش تعداد تخت های بیمارستانی در سال جاری نسبت به سال های گذشته به حدود دو برابر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال 99 نیز 6 هزار تخت به مراکز درمانی کشور افزوده می شود، گفت: در مجموع از ابتدای دولت تدبیر و امید تا سرانجام سال گذشته 27 هزار تخت به تعداد تخت های بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور اضافه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: به طور میانگین طی 6 سال گذشته سالیانه چهار هزار و 500 تخت به آمار تخت های بیمارستانی کشور افزوده شده است.

نمکی ادامه داد: با وجود مسائل اقتصادی یک هزار طرح بهداشتی و درمانی در کشور با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته آماده افتتاح است، چنان که به طور میانگین هر هفته 50 طرح تا هفته سلامت در اوایل اردیبهشت 99 مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت منجر به ارتقای زیر ساخت های سلامت در مناطق محروم کشور شد؛ رویکرد وزارت بهداشت در مرحله دوم این طرح تقدم پیشگیری بر درمان و همچنین تقدم درمان سرپایی بر بستری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح سفیران سلامت با رویکرد اجتماعی کردن نظام سلامت در درون خانواده ها آغاز شده که به افزایش سطح آگاهی و سلامت خانواده ها و کاهش بار بیماری ها کمک می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 603

به "افزوده شدن 8100 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور تا انتها سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزوده شدن 8100 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور تا انتها سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید