اعتراض توکیو به پیونگ یانگ بر سر ورود غیرقانونی کره شمالی به آب های ژاپن

به گزارش پیامک خنده، نخست وزیر ژاپن بیان کرد که توکیو در مورد ورود غیرقانونی کشتی ماهیگیری کره شمالی به منطقه انحصاری مالی ژاپن، به پیونگ یانگ اعتراض نموده است.

اعتراض توکیو به پیونگ یانگ بر سر ورود غیرقانونی کره شمالی به آب های ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آبه شینزو نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه (امروز) گفت که توکیو در مورد ورود غیرقانونی کشتی ماهیگیری کره شمالی به منطقه انحصاری مالی ژاپن، به پیونگ یانگ معترض و متعهد شده که اقدامات علیه شکارچیان خارجی را افزایش خواهد داد.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئولان گارد ساحلی ژاپن روز دوشنبه پس از برخورد کشتی ماهیگیری کره شمالی و قایق گشت زنی ژاپن در منطقه انحصاری مالی ژاپن، حدود 60 نفر از ماهیگیران کره شمالی که در آب افتاده بودند را نجات دادند.

آبه روز سه شنبه (امروز) به مجلس گفت که مسئولان گارد ساحلی به دلیل نداشتن شواهد لازم در مورد صید غیرقانونی، به جای دستگیری ماهیگیران، یاری کردند تا آنها به کشتی دیگری از کره شمالی منتقل شوند.

وی با بیان اینکه توکیو به وسیله یک کانال دیپلماتیک در پکن به پیونگ یانگ معترض شده، ادامه داد: دولت ژاپن به واکنش قاطعانه برای جلوگیری از عملیات غیرقانونی قایق های ماهیگیری خارجی در داخل منطقه انحصاری مالی ژاپن ادامه خواهد داد.

ژاپن و کره شمالی هیچ روابط دیپلماتیکی ندارند.

منطقه انحصاری مالی ژاپن (EEZ)، یک منطقه 322 کیلومتری (200 مایلی) است که ژاپن حق دسترسی به تمام منابع از ماهی تا گاز طبیعی را دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 327

به "اعتراض توکیو به پیونگ یانگ بر سر ورود غیرقانونی کره شمالی به آب های ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض توکیو به پیونگ یانگ بر سر ورود غیرقانونی کره شمالی به آب های ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید