آمریکا به ائتلاف سعودی برای کشتار یمنی ها چراغ سبز نشان داد

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بار دیگر حمایت های ایالات متحده آمریکا از متجاوزان سعودی را به شدت محکوم کرد.

آمریکا به ائتلاف سعودی برای کشتار یمنی ها چراغ سبز نشان داد

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص با اشاره به حمایت های واشنگتن از متجاوزان سعودی، گفت: ایالات متحده آمریکا به ائتلاف سعودی برای کشتار یمنی ها چراغ سبز نشان داد. الحوثی اضافه کرد: بایدن یکی از شرکای اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا بود و در همان زمان آمریکایی ها حمایت خود از ائتلاف سعودی را گفتند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه سخنان خود شرح داد: اینکه برخی می گویند باید به آمریکایی ها اعتماد کنیم، سخن درستی نیست. اعتماد به آمریکا بر مبنای صحبت هایی که سران واشنگتن مطرح می کنند، حاصل نمی شود. این اعتماد پس از برداشتن گام های عملی توسط آنها به وجود خواهد آمد.

الحوثی همچنین یادآور شد: تا به امروز شاهد هیچگونه اقدام عملی و قاطعی از سوی آمریکایی ها برای پایان بخشیدن به جنگ یمن نبوده ایم. اگر قرار باشد ما بر سَر میز مذاکره بنشینیم، باید شاهد اقدامات عملی از سوی طرف مقابل باشیم؛ چیزی که تا به امروز رخ نداده است.

اظهارات الحوثی درخصوص مواضع اخیر واشنگتن در قبال یمن درحالی مطرح شد که روز گذشته تیموتی لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن بدون اشاره به لزوم توقف جنایت های سعودی، در سخنانی گفت: طرح آتش بس را به انصارالله ارائه کردیم.

کننده آمریکا در امور یمن در این باره ادعا کرد: واشنگتن تأمین بودجه کمک رسانی به شمال یمن را ازسرگرفته است! طرح آتش بس برای پرداختن به شرایط انسانی وخیم در یمن تنظیم و ارائه شده است! هر وقت که حوثی ها آماده مذاکره باشند، به منطقه خواهم آمد.

وی با اذعان به قدرت و نفوذ انکارناپذیر نیروهای انصارالله یمن اضافه کرد: ما منتظر پاسخ یمنی ها به طرح آتش بس ارائه شده خواهیم بود. حوثی ها در یمن نقش تعیین کننده ای دارند به نحوی که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1487

به "آمریکا به ائتلاف سعودی برای کشتار یمنی ها چراغ سبز نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به ائتلاف سعودی برای کشتار یمنی ها چراغ سبز نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید