زمان ورود سامانه تازه بارشی به کشور

به گزارش پیامک خنده، سازمان هواشناسی از بارش باران، برف، رعدوبرق و وزش باد از فردا و طی روز آدینه در بعضی استان ها و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور اطلاع داد.

زمان ورود سامانه تازه بارشی به کشور

خبرنگاران: به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در بیشتر منطقه ها کشور جو پایداری حاکم است. فردا پنجشنبه در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال و شرق خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می گردد، این شرایط تا بعدازظهر روز آدینه در این منطقه ها ادامه دارد.

پنجشنبه بعلاوه در منطقه های از ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات غربی اصفهان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می گردد.

شنبه هفته آینده در شمال خراسان رضوی بارش های پراکنده روی می دهد و در سایر منطقه ها کشور تا یکشنبه جو پایداری حاکم است و انتظار می رود غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی تهران، کرج، تبریز، اراک و اصفهان افزایش یابد.

دمای هوا از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر به طور محسوسی کاهش می یابد. امروز خلیج فارس و از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز آدینه دریای خزر مواج است.

به گزارش تسنیم، دیروز رئیس مرکز ملی پیش بینی وضع هوای سازمان هواشناسی با ابراز این که از اوایل هفته آینده شرایط برای انباشت آلاینده ها در تهران فراهم می گردد، گفت: تا یک هفته آینده در تهران بارندگی نداریم.

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرگزاری تسنیم با بیان این که هفته خوبی را برای تهران داشتیم، اظهار کرد: علاوه بر وزش باد عبور سامانه های جوی را در آسمان مرکز داشتیم و شرایط برای آلودگی هوا فراهم نبود.

وی ادامه داد: چهارشنبه مقداری غلظت آلاینده ها در تهران افزایش می یابد و روز پنجشنبه شرایط بهبود می یابد، مجدداً از اواخر روز آدینه و به ویژه شنبه هفته آینده شرایط برای انباشت آلاینده ها در تهران فراهم می گردد.

وی با ابراز این که هفته آینده به احتمال زیاد هفته خوبی به لحاظ آلودگی هوا در تهران نداشته باشیم، اضافه نمود: پیش بینی می کنیم حداقل تا اواسط هفته آینده به روی شهر تهران جو پایداری حاکم است و وزش باد را به میزان کافی برای تهویه هوا نخواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی وضع هوای سازمان هواشناسی درباره بارش ها نیز گفت: برای تهران تقریباً از روز سه شنبه به بعد انتظار بارش را تا یک هفته آینده نداریم. در کشور نیز امروز بیشتر منطقه ها کشور بدون بارش هستند و روز چهارشنبه نیز این گونه است.

ضیائیان اضافه نمود: روز پنجشنبه اما برای استان های ساحلی دریای خزر بارش پیش بینی شده است. روز آدینه 8 دی ماه نیز شاهد بارش در گیلان، مازندران، شمال شرقی خراسان رضوی، شمال خراسان شمالی و ارتفاعات کرمان خواهیم بود.

وی گفت: روز شنبه در ارتفاعات استان کرمان بارش روی می دهد و در سایر منطقه ها کشور خیلی انتظاری برای بارش نداریم.

توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان آغاز: پنجشنبه 140/10/07

زمان خاتمه: اواخر وقت آدینه 1402/10/08

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 26 نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج در سواحل تا 1.5 متر و دور از ساحل بیش از 1.5 متر

منطقه اثر: پنج شنبه 1402/10/07 و آدینه 1402/10/08 : منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی و اختلال در فعالیت های ساحلی و فراساحل.

توصیه: منع شنا و غواصی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت های شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی ها به بنادر و فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحل.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 دی 1402 بروزرسانی: 6 دی 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2264

به "زمان ورود سامانه تازه بارشی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان ورود سامانه تازه بارشی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید