آشنایی با چندتا از خیابان های معروف اسلو

به گزارش پیامک خنده، برای آن که تجربه گردشگری متفاوتی را در نروژ رقم بزنید، پیشنهاد می کنیم به سراغ خیابان های معروف اسلو بروید و آن ها را با پای پیاده بگردید و از نزدیک با حال و هوای شهر از زوایای مختلف آشنا شوید. در ادامه شما را با این گذرگاه های معروف و دیدنی آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با چندتا از خیابان های معروف اسلو

خیابان کارل یوهانس گیت

کارل یوهانس گیت (Karl Johans gate) خیابان اصلی شهر اسلو بوده و نامش را از شاه کارل سوم یوهان گرفته است. این خیابان ترکیبی از چندین خیابان قدیمی تر است که در گذشته به عنوان شاهراه های جداگانه مورد استفاده قرار می گرفتند. دلیل اینکه چرا این خیابان از شاهراه های اصلی اسلو شده، جدای از یک پیوند دهنده سلطنتی، برای گردشگران پوشیده نیست. کارل یوهانس گیت از مرکز اسلو عبور نموده و از جنوب غرب به شمال غرب می رود. در بلندترین نقطه آن می توانید بین کاخ سلطنتی و ایستگاه مرکزی قرار بگیرید. در امتداد آن هم ساختمان مجلس نروژ، تئاتر ملی و کلیسای جامع را خواهید دید.

بوگستاواین

بوگستاواین (Bogstadveien) طیفی وسیع از مغازه های منحصر به فرد را در خود جا داده و جدای از هتل ها و رستوران های خوبی که دارد برای سرگرمی و سرگرمی هم مقصد مناسبی به شمار می رود. این خیابان به خاطر دو رویداد سالانه خرید و بدون ماشین هم معروفیت دارد. بوگستاواین از محله مایورشتون (Majorstuen) تا هگدهاگن (Hegdehaugen) امتداد دارد. در سال 1894 اولین تراموای الکتریکی اسلو در این خیابان شروع به فعالیت کرد.

آکرشگاتا

آکرشگاتا (Akersgata) خیابانی است که از قلعه آکرشوس تا هامرشبورگ (Hammersborg) امتداد دارد و بعد از آن دو شاخه می گردد. این خیابان حدود 900 متر طول داشته و بلندترین گذرگاه منطقه خود به شمار می رود. آکرشگاتا به قدیمی ترین مرکز شهر از دوران کریستین چهارم تعلق دارد. اینجا دروازه روزنامه اسلو هم به حساب می آمد زیرا بزرگ ترین روزنامه های شهر در آن نگه داشته می شدند.

پیلسترده

پیلسترده (Pilestredet) خیابانی است که از مرکز شهر شروع شده و از میان محله های سنت هانسهاین (St. Hanshaugen) و فروگنر (Frogner) عبور می نماید. از میان ساختمان های مهم واقع در آن می توانیم به دانشگاه اسلو اشاره کنیم. بعلاوه یک تراموا هم در امتدادش حرکت نموده و کلیساهای متعددی را می توانید در آن ببینید.

مارک واین

مارک واین (Markveien) اتمسفری ریلکس و آرام دارد و برای شروع یا سرانجام گردش خریدتان ایده آل خواهد بود. اگر هم دنبال خرید نبودید، قهوه و شیرینی هایش شما را مجذوب خواهد نمود. می توانید بوتیک ها و مغازه های مختلفی را در امتداد این خیابان پیدا کنید و از میان لباس ها و کفش ها چیزهای هیجان انگیزی برای خود تهیه کنید. حتی تماشای ویترین مغازه هایی که پیش رو دارید خالی از لطف نیست.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مهر 1402 بروزرسانی: 23 مهر 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2256

به "آشنایی با چندتا از خیابان های معروف اسلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با چندتا از خیابان های معروف اسلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید